workoholic

Semenjak dua menjak ni timbul penyakit baru (Kerja yang melampau). Siang malam asyik kerja je. Kenapa ye?? mungkin disebabkan tidak cukup pendapatan menyebabkan mereka sanggup bekerja tanpa memikirkan kesihatan /sosial. Bagus memang bagus. Tapi sepatutnya berikan lebih masa kepada aktiviti di rumah dan untuk bersosial (riadah) dan membuat kerja amal. Yang kerja kerajaan pula sengaja mencari OVER TIME. Walhal kerja dapat disiapkan dengan awal. Walau bagaimanapun yang betul-betul perlu bekerja lebih masa tidak mengapalah. Memang sepatutnya. Jangan marah ye orang GOV. Ini kejadian yang betul2 terjadi. OT ni sajalah cara untuk menambahkan pendapatan kan??.kalau tidak manakan cukup untuk menampung perbelanjaan harian dan ++++++. Saya pun tahu.sebah saya pun begitu dulu.terpaksa bekerja lebih masa untuk mendapatkan lebihan pendapatan. Bila difikirkan masak2. Sampai bila ?????

Langkah awal yang terbaik ialah menceburi Hai-o marketing dan mencari kaedah2 perniagaan. Barulah sekarang saya tidak perlu memikirkan langsung berkaitan over time. Semuanya jelas dengan Hai-o marketing dapat mengubah kehidupan seharian..

3 Responses to “workoholic”

  1. Saya setuju dengan pendapat sdr/i. pada bulan may saya kena gout. seorang kawan dari muazam perkenalkan BBA. Pada mulanya susah nak percaya, tp dek tak tahan sakit gout, saya beli dan sakit saya sembuh. lepas tu kawan ni ajak saya jadi downline dia. Testimoni saya jadi bahan, dalam biz talk. Saya katakan pada audien, ” saya dah letak jawatan sbg presiden pesakit gaout Kuantan”. Kini saya bersyukur dah dapat pangkat ssm dan nak capai dsm. Setakat 14 unit BBA tiada masalah langsung. nak jual sebab bukti depan mata. Alhamdulillah saya ditemukan dengan BBA. Esok kami ada biz talk di Seri Malaysia Temerloh, kelolaan CDM Siti Atkah. Beliau orang hebat, banyak membantu dan sedia turun padang. Tak kurang hebat upline CDM Jamsari dan CDM Safiah Yusop. Doakan saya semoga jadi seperti mereka. Amin ! ! !

  2. Tak perlu saya doakan anda seperti mereka. Yang paling penting saya doakan anda menjadi anda sendiri. Mempunyai kekuatan sendiri. Menjadi diri sendiri adalah yang terbaik. Orang yang telah berjaya adalah tempat kita mencari ilmu dan sebagai contoh ikutan untuk lebih mapan. Percaya lah pada diri sendiri. Kemampuan anda mampu untuk menjadi lebih baik dari mereka yang terbaik….

  3. assalamualaikum….

    tumpang tanya, MLM Hai-o ni halal ke ye? Klu halal leh xplain lebih lanjut tak?

Leave a Reply

