Serah Pada Takdir

Pernah saya mendengar seseorang yang mengatakan “serahlah pada takdir”. Memang betul apa yang diucapkan, tapi akan menjadi tidak betul sekiranya tidak bersama dengan usaha. Usaha dulu baru kita serahkan pada takdir. Ini tidak.. bulat2 serah pada takdir. Kita dikurniakan segala macam pancaindera. Pancaindera inilah kita gunakan untuk berusaha. Pepatah mengatakan “Usaha Tangga Kejayaan”. Ini bermakna kita tetap perlu berusaha untuk mencapai hasil. Jika sedikit usaha, sikitlah kita dapat..kalau digandakan usaha..lagi banyak hasil. Nak banyak atau nak sikit ???.

Cuba tengok keatas. Ada tak anda nampak rezeki yang akan datang? Pastinya kita tidak nampak. Sebab itulah kita perlu tetap berusaha untuk mendapatkan rezeki. Malahan rezeki dari sumber perniagaan adalah diiktiraf sebagai 9/10. Marilah kita tetapkan usaha dan sama-sama menjalankan perniagaan yang halal. Meniaga secara part time tak mengapa. Yang paling penting cubalah perniagaan dalam Hai O marketing. Apabila kita cuba sedaya upaya dalam perniagaan ini barulah kita serahkan pada takdir…selamat dunia akhirat.

2 Responses to “Serah Pada Takdir”

  1. suriani kcd 2369 Says:

    Ya aku memang setuju..dengan idea orang-orang yang dah buat hai-o kat luar sana. kalau satu masa dulu aku memang tak percaya dengan mlm tapi sekarang mlm mengubah hidup aku sekeluarga….sebab tu lah nak jek aku pekik kat orang-orang luar sana buat hai-o memang tak rugi…yang merugikan adalah orang yang buat loan yang tak nampak hasil….bagi mereka yang berminat ngan hai-o bagi kawasan utara leh la hubungi aku…..0174667122 (rizal)

  2. Hai-o Marketing Sdn. Bhd. sememangnya sebuah syarikat yang berdaya maju dan terbukti berkesan memberi pulangan yang lumayan kepada ahli. Pelbagai anugerah dan pengiktirafan telah diperolehi. Terkini, 11 november 2008 Menteri KPDNHEP Y.B Dato’ Shahrir Bin Abdul Samad telah menyampaikan ANUGERAH KECEMERLANGAN PERNIAGAAN BERETIKA 2008 kepada Hai-O Marketing Sdn. Bhd. Buat yang berfikiran positif dan berminat untuk menceburkan diri di dalam bidang keusahawanan ini boleh menghantar emel (ja.taipan181@gmail.com) untuk urusan penerangan secara PERCUMA… BERSAMA MENUJU KE PUNCAK KEJAYAAN.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: