Aura Mawi dan Aura Anda

Adakah anda pernah dengar berkaitan Aura. Apa itu aura??? adakah aura sejenis kueh atau sejenis kenderaan yang boleh dipandu laju, atau berkait rapat dengan hubungan kekeluargaan…atau aura sejenis biskut.. kejap ada kejap takde…

Baiklah.. sebenarnya, ramai dah tahu pasal aurakan?…sesuatu yang tidak boleh dilihat dan dirasa dengan lidah samada manis, masin dll tetapi ianya boleh dirasai melalui perasaan. Aura boleh dibahagikan kepada 2 iaitu aura negatif dan aura positif. Mana satu pilihan anda?. Secara tak langsung dan tak disengajakan anda sentiasa melepaskan aura. Jika orang tidak suka bermakna anda melepaskan aura negatif, kalau suka bermakna positif. Sebagai manusia atau khasnya usahawan sudah semestinya kita memerlukan aura positif supaya orang yang melihat sukakan kita.

Secara mudahnya bagaimana Mawi tu ramai orang suka. Sudah tentu auranya keluar melalui nyanyian, ntah betul ntah tidak. Anggap betul lah. Bila dah menyanyi tentu saja memerlukan cara penyampaian yang boleh memberi perasaan gembira kepada penonton. Disitulah letaknya krediabiliti bagaimana untuk menarik perhatian. Penyampaian yang baik dengan tingkah laku yang menyenangkan automatik keluar aura berbentuk positif. Cuba jika tiba-tiba Mawi meludah di atas pentas…nahhh…sudah pasti aura negatif pula keluar.. anda pun, tiba-tiba jadi meluat bukan ?.

Setahu saya, aura ni boleh ditarik-tarik. sebagai contoh, Pernah tak anda rasa seorang yang anda tidak senangi tiba-tiba berada di tepi anda. mulalah anda nak lari. ye kan?? pasal orang tu membawa aura negatif…so, nasihat saya…jadilah anda sebagai pembawa aura positif, sudah pasti ramai orang suka…

3 Responses to “Aura Mawi dan Aura Anda”

  1. ya memeang bagus u nya comen tu teruskan

  2. ok teruskan je menyokong yang mana positif

  3. mcm mane nak dpt aura +ve ye

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: