MLM angkat kaki dan cabut

Sebut perkataan M L M, ramai yang angkat
kaki dan cabut.

Tahukah anda…

Kebanyakan daripada mereka akan bertindak
sebegitu kerana 2 sebab:

1. Mereka pernah mendengar cerita dan
pengalaman buruk dari seseorang atau
mereka belum lagi berjumpa usahawan
M L M yang berjaya.

2. Mereka sendiri pernah menyertai sesuatu
peluang perniagaan M L M dan tidak dapat
sebarang hasil pun.

Sebenarnya saya adalah salah seorang yang
mempunyai pengalaman sebegitu beberapa
tahun dahulu bila seseorang berjumpa saya
dan beritahu betapa banyak hasil lumayan
yang saya akan dapat bila saya sertai mereka.

Saya masih lagi ingat mengalami perkara
yang sama setiap kali saya  hadir perjumpaan
sesebuah syarikat MLM.

Tidak diajarkan kepada saya secara
terperinci bagaimana saya boleh berjaya
di dalam M L M – cara bagaimana mencari
prospek dan sebagainya – hanya sesi
motivasi yang tak akan memperkembangkan
perniagaan saya.

Saya bukannya naif. Saya percaya anda pun
bukannya naif untuk mengetahui yang perkara
ini ada yang tak kena.

Dan… saya menjadi begitu negatif
disebabkan sikap tidak endah saya pada
industri M L M ini.

Nasib saya baik…

Walaupun ilmu masih lagi kurang pada diri
saya, ia bukan menjadi  satu kelemahan
untuk saya terus maju di dalam industri
ini.  Pengalaman yang lepas dan jaringan
yang kuat dengan tokoh-tokoh usahawan
M L M dari luar negara dan dalam Malaysia meyakinkan saya
bahawa saya boleh mendapat hasil yang
lumayan dari industri M L M.

Jadi marilah baca pengalaman saya lagi🙂

Beberapa tahun kemudian…

Saya selidiki industri M L M sekali lagi
dan saya dapati telah banyak sangat
perubahan yang berlaku di dalam industri
ini.

Bahan-bahan bacaan dan informasi terkini
mudah didapati. Seterusnya ia memudahkan
pelajaran saya mengenali M L M pada zaman
informasi ini. Dengan kemudahan internet
pada zaman sekarang, anda lebih senang
untuk menjalankan perniagaan anda didalam
industri yang terbukti mampu membina
kekayaan ini.

15 Responses to “MLM angkat kaki dan cabut”

  1. Hi all…

    Not just diorg lari bile sebut MLM… tapi terus tersandar bila dgr modal sekejap yg diorg kene keluarkan. Even diorg dah xplain how to pay back loan in 1 years time..tp still ade yg masih x confident.
    Persoalannya, mcm mana nak convincekan diri / org lain utk melabur?

  2. Multi level marketing is the way to go. There are lot of god info out there these days. The most important thing is to take “positive action” . Multilevel marketing With loads of people joining MLM these days , its te best time to join MLM. Thanks for the nice info my friend.

  3. Hi…
    I dah masuk hai-o ini bulan 12 tahun lepas. Masalah besar i sekarang ialah semua loan downline yang i submit tak lulus. Ini menyebabkan rakan-rakan kongsi i semua putus asa. Boleh tak bagi i apa-apa tips yang boleh meluluskan loan rakan-rakan kongsi i dengan mudah. Semuanya berminat nak join tapi bila submit loan kantoi…tolonglah give me an advise how to solve this trouble.

  4. Sama terjadi pada saya.3 org rakan yang amat berminat nak join hai-o tapi semua loan x lepas.kalau nak ikutkn smua ok mungkin bulan ke2 dah naik DSM.bukan rezeki saya dan kawan saya.tapi yg penting …teruskan!!!

  5. MOHD HADFIZ BIN AZMAN Says:

    SESIAPA YANG BERMINAT NAK JOIN HAI-O MARKETING…HUBUNGI SAYA DI TALIAN 014-8211560..SAYA AKAN BERGERAK KE SELURUH MALAYSIA.

  6. MOHD HADFIZ BIN AZMAN Says:

    TERUTAMA DI NEGERI PANTAI TIMUR…ORG KERAJAAN DIGALAKKAN.BILA LG NAK CARI DUIT LEBIH..BARANG2 SEMUA NAIK..MUNGKIN KAMU GEMBIRA SESANGAT BARANG NAIK KOT……

  7. saya pun berminat nak join hai-o marketing ni. saya dh nmpak kejayaan dlm bidang ni. tp masalahnya saya kurang keyakinan diri. saya kerja kerajaan dan mgkin mudah nak buat loan tapi saya takut untuk membuat permulaan. saya takut risiko yang bakal saya hadapi. tolonglah saya menghadapi kemelut ini.

    • sudahkah joint hai-o..1tahun sudah berlalu apa pencapaian saudari. Adakah takut itu membuahkan hasil. Risiko ada dimana2 tapi dengan ilmu dan bimbingan risiko boleh dielakkan..hubungi saya..dulunya juga ktangan kerajaan berperasaan seperti saudari juga.Alhamdulilialah kami suami isteri telah menjadi usahawan hai-o lebih 5 tahun..dan rasa puas yg tiada nilainya melihat rakan kongsi berjaya sama.

    • salam
      akak ingin bjya tel sy 0177665944 @pm ke in box sy

      • bakal CDM 2011 Says:

        salam….. dah ada leader yang contact ker? kalau belum, saya sudi membantu………. nanti reply e-mel saya dan saya akan buat susulan……… insyaAllah…..

  8. saya pulak mula rasa nyesal join hai o ni sb banyak tau citer buruk pas join benda ni…

  9. tak cube tak tahu…berusaha sket kalu nk berubah…berminat!! area TERENGGANU..sms nama dan lokasi ke )!&(@%**^%

  10. tak cube tak tahu…berusaha sket kalu nk berubah…berminat!! area TERENGGANU..sms nama dan lokasi ke 0179258865

  11. bakal CDM 2011 Says:

    TAHNIAH!…. anda semua sudi berkongsi pengalaman dan kisah suka duka…… memang mcm2 cerita kalau dikongsi bersama. kepada yang dah join, tahniah sebab saya pun memang negatif giler….. selepas join Hai-O, timbul rasa nyesal……… sebab lambat join daaaa………..
    teruskan usaha dan jangan sesekali putus asa…. kepada yang mengutuk, mereka akan berada ditahap begitu sampai bila2 laaaaa…… dah banyak contoh yang saya saksikan setakat ini!……. TAHNIAH kpd anda semua!!!

  12. sy 50 50 utk join biz ni..even loan lulus tp sy xconfident lg..takut xleh cari downline n then sy xleh sattle loan tu..sob sob..tambahan org skg ssh nk pcaya MLM ni..

Leave a Reply

