Archive for January, 2009

Anda sedih,kecewa,berputus asa ?

Posted in Uncategorized on January 31, 2009 by sya77

Ramai usahawan hai-o marketing atau sesiapa sahaja yang menceburi bidang perniagaan sudah pastinya ada yang rasa kesal, kecewa, marah dan seangkatan bila menghadapi masalah. Padahal dalam tidak sedar kesulitan dalam perniagaan adalah satu ujian yang memerlukan kekuatan dan kesabaran. Sesiapa yang tidak tahan diuji sudah pasti akan kecundang. Bagi memotivasi kembali usahawan hai o marketing, disini saya letakkakan satu cerita bagi membantu anda berfikir untuk tabah dalam menghadapi sebarang ujian.

Cerita Mutiara Hati Khas Usahawan Hai O Marketing

Suatu hari seorang tua bijak didatangi seorang pemuda yang sedang dirundung masalah Tanpa membuang waktu pemuda itu langsung menceritakan semua masalahnya. Pak tua bijak hanya mendengarkan dgn seksama, lalu Ia mengambil segenggam serbuk pahit dan meminta anak muda itu untuk mengambil segelas air. Ditaburkannya serbuk pahit itu ke dalam gelas, lalu diaduknya perlahan, “Coba minum ini dan katakan bagaimana rasanya “, ujar pak tua “Pahit, pahit sekali “, jawab pemuda itu sambil meludah ke samping Pak tua itu tersenyum, lalu mengajak tamunya ini untuk berjalan ke tepi telaga belakang rumahnya. Kedua orang itu berjalan berdampingan dan akhirnya sampai ke tepi telaga yg tenang itu. Sesampai disana, Pak tua itu kembali menaburkan serbuk pahit ke telaga itu, dan dengan sepotong kayu ia mengaduknya. “Coba ambil air dari telaga ini dan minumlah.” Saat si pemuda mereguk air itu, Pak tua kembali bertanya lagi kepadanya, “Bagaimana rasanya ?” “Segar”, sahut si pemuda. “Apakah kamu merasakan pahit di dalam air itu ?” tanya pak tua “Tidak, ” sahut pemuda itu Pak tua tertawa terbahak-bahak sambil berkata: “Anak muda, dengarkan baik-baik. Pahitnya kehidupan, adalah layaknya segenggam serbuk pahit ini, tak lebih tak kurang. Jumlah dan rasa pahitnyapun sama dan memang akan tetap sama. Tetapi kepahitan yg kita rasakan sangat tergantung dari wadah yang kita miliki. Kepahitan itu akan didasarkan dari perasaan tempat kita meletakkannya. Jadi saat kamu merasakan kepahitan dan kegagalan dalam hidup, hanya ada satu yg kamu dapat lakukan; Lapangkanlah dadamu menerima semuanya itu, luaskanlah hatimu untuk menampung setiap kepahitan itu”. Pak tua itu lalu kembali menasehatkan: “Hatimu adalah wadah itu; Perasaanmu adalah tempat itu; Kalbumu adalah tempat kamu menampung segalanya. Jadi jangan jadikan hatimu seperti gelas, buatlah laksana telaga yg mampu menampung setiap kepahitan itu, dan merubahnya menjadi kesegaran dan kedamaian. Karena Hidup adalah sebuah pilihan, mampukah kita jalani kehidupan dengan baik sampai ajal kita menjelang? Belajar bersabar menerima kenyataan adalah yang terbaik”

Psstt..kalau tak dapat jual premium beautiful jangan kecewa..usaha lagi sehingga berjaya..pasti ada jalannya

Kawan Beria ia Dengan Hai O

Posted in Uncategorized on January 14, 2009 by sya77

Haha..lucu betul kawan saya ni. Dia beria-ia benar bercerita mengenai Hai o. Dengan tangan-tangan sekali naik melibas sana sini. Saya perhatikan sahaja . Nyamuk pun tak sempat nak hinggap. Baru nak datang terus kecut melarikan diri. Fikirnya usahawan hai o ni tak boleh buat main. Nak cari sesuap darah pun tak dapat. Apa yang saya suka berkaitan kawan saya ni. Sesambil dia berborak mengenai Hai o marketing. Banyak cerita-cerita lucu yang menyebabkan orang tertarik. Ada saja yang diceritakan. Mana lah dia dapat idea ni. Kekadang terfikir juga. Ini cerita betul ke atau rekaan semata-mata. Kalau betul tak mengapalah. Kalau rekaan bagaimana. Ada juga yang percaya tu. Saya segera bertanya pada kawan saya tu bagaimana dia mendapat cerita-cerita lucu begitu..

Alahhh senang jer…ko search je cerita lucu kat internet tu. berlambak ada…

emm.. ye tak ye juga. Internet dah ada tu gunalah sebaik mungkin..dah relatedkan dengan hai o marketing

Kawan s